הסלפי שלכם עלול לעלות למישהי בהפרעות אכילה

מחקר חדש מגלה שבילוי ממושך בפייסבוק תוך צפייה בתמונות של חברים עשוי לגרום לנשים תחושת חוסר ביטחון לגבי דימוי הגוף שלהן, נשים יותר חשופות לתמונות “סלפי” ותמונות אחרות במדיות החברתיות ומתברר שלתמונות של חברים בפייסבוק יש השפעה רבה יותר  על דימוי עצמי של נשים, מאשר תמונות של מפורסמים ומפורסמות

זהירות סלפי (אילוסטרציה)
זהירות סלפי (אילוסטרציה)

אם לא די בעודף הפרסומות, הסרטים, הסדרות, הקליפים ושלטי החוצות, השוטפים את מוחן של נשים צעירות וגורמים להן להזיק לעצמן רק כדי לנסות להיראות כפי שאף אחת בעולם לא נראית באמת, בלי עזרה של פוטושופ – עכשיו הגיע צונאמי התמונות העצמיות (סלפי) שאנשים מעלים לרשת בכל הזדמנות. כל אלה גורמים לעלייה בסיכון של נשים צעירות ללקות בהפרעות אכילה.

מומחים בבריטניה ובארצות הברית אומרים שתמונות של חברים בפייסבוק עשויות להיות בעלות השפעה רבה יותר על הדימוי העצמי, מתמונות של מפורסמים.

מדובר במחקר ראשון מסוגו הבוחן את הקשר בין המדיות החברתיות לדימוי גוף ירוד.

תקשורת ההמונים ידועה בהשפעתה על איך שאנשים מרגישים לגבי המראה שלהם, אבל מעט מאוד ידוע על אופן ההשפעה של המדיה החברתית על דימוי עצמי.

נשים צעירות הן הצרכניות העיקריות של אתרי רשתות חברתיות והן מפרסמות יותר תמונות של עצמן באינטרנט מאשר גברים. כדי לבחון את ההשפעה על דימוי הגוף, חוקרים מאוניברסיטת סטרטקלייד , אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת איווה סקרו 881 סטודנטיות בארה”ב: הנשים ענו על שאלות לגבי השימוש שלהן בפייסבוק , דימוי גוף, אכילה ומשטרי פעילות גופנית.

“תמונות לא מציאותיות”

המחקר, שהוצג בכנס בסיאטל, מצא כי אין קשר ישיר בין התמונות ברשתות החברתיות ובין הפרעות אכילה, אבל כן נמצא קשר בין פרקי הזמן הממושכים שבהם גולשות הצעירות ברשתות החברתיות ובין דימוי גוף שלילי. ככל שנשים בילו יותר זמן בפייסבוק ועסקו בהשוואת עצמן לתמונות של נשים אחרות, כך זה השפיע באופן שלילי על דימוי הגוף שלהן.

“לבלות יותר זמן בפייסבוק  לא מתקשר לפיתוח מערכת יחסים רעה עם אוכל, אבל יש קשר לדימוי גוף ירוד”,  אמרה פטיה אקלר מאוניברסיטת סטרטקלייד בגלזגו ל-BBC.

היא הוסיפה גם ש”תשומת הלב לתכונות גופניות עשויה להיות מסוכנת עוד יותר במדיה החברתית מאשר בתקשורת המסורתית, כיוון שמשתתפי המדיה החברתית הם אנשים שאנחנו מכירים”.

” השוואות מן הסוג הזה הן הרבה יותר רלוונטיות ופוגעות ‘קרוב לבית’. עם זאת, הן עשויות להיות פשוט לא מציאותיות כמו התמונות שאנו רואים באמצעי התקשורת המסורתית”.

 

Share This:

כתיבת תגובה

Top