ישנים טוב בלילה? מחקר מגלה שתחושת ייעוד מסייעת לשינה

נוירולוגים בארצות הברית גילו שאנשים החשים כי יש להם מטרה חזקה בחיים סובלים פחות מנדודי שינה ומהפרעות שינה

Share This:

הסוד לשינה טובה בלילה הוא קיומה של סיבה טובה לקום בבוקר, כך על פי חוקרים אמריקאים שסקרו את הרגלי השינה ותחושת המטרה של אנשים בני 60 עד 100.

לא משנה מה המטרה שלכם, תחושת הייעוד הזאת תעזור לכם לישון (pixabay)

המחקר, שנערך באוניברסיטת נורת' ווסטרן בשיקאגו, גילה שאנשים שחשו כי יש להם מטרה חזקה בחיים סבלו מפחות נדודי שינה ומהפרעות שינה יותר מאחריםמאשר אנשים שלא היתה להם מטרה בחיים והם טענו כי הם מרגישים טוב יותר בלילה כתוצאה מכך.

ד"ר ג'ייסון אונג, הנוירולוג שהוביל את המחקר, אמר לעיתון הגארדיאן הבריטי כי עידוד אנשים לפתח תחושה של מטרה יכול לעזור להם לטפל בנדודי השינה שלהם, ללא צורך בכדורי שינה.

במחקר השתתפו יותר מ -800  בני 60 עד 100 וענו על שאלות על איכות השינה  שלהם ועל המוטיבציה שלהם בחיים.

כדי להעריך את תחושת המטרה, התבקשו המשתתפים לדרג הצהרות כגון: "אני מרגיש טוב כשאני חושב על מה שעשיתי בעבר ועל מה שאני מקווה לעשות בעתיד".

לדברי ד"ר אונג, אנשים שחשו כי חייהם היו בעלי משמעות רבה יותר היו בסיכון נמוך יותר לחלות בלקות בשינה, הפרעה שגורמת להפרעות בנשימה במהלך השינה, עד כדי הפסקת הנשימה  מידי פעם, או בתסמונת הרגל חסרת המנוחה – מצב שמחייב אנשים להזיז את הרגליים  ולעתים קרובות מחמיר במהלך הלילה.

אלו שדיווחו על החיים התכליתיים ביותר היו בעלי איכות שינה טובה יותר באופן כללי, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת  Sleep Science and Practice.

נדודי השינה והפרעות שינה אחרות נפוצים יותר בגיל מבוגר, אבל ד"ר אונג אומר שהממצאים עשויים לחול על הציבור הרחב יותר.

לקישור למחקר לחצו כאן

קיראו גם:

הפעוט נרדם רק במיטה שלכם? אתם שאלתם – יועצת שינה עונה

מחקר: הורות מעלה את הסיכוי לחיים ארוכים יותר

רוצים לאפס את השעון הביולוגי? צאו לישון בחוץ

 

 

Share This:

כתיבת תגובה

Top