מדענים: אכילת שוקולד כל יום מונעת סוכרת

כן, כן, קיראו שוב את הכותרת: אכילת שוקולד – מונעת – סוכרת. כבר דיברו על היתרונות הבריאותיים של השוקולד אבל עכשיו מגיע המחקר שקובע שצריך ממש להכניס אותו לתזונה היום- יומית כדי להישאר בריאים. לגזור, לשמור ולשלוף לכל מי שמנסה למנוע מכם את התענוג

תענוג בריא בכל יום (shutterstock)
תענוג בריא בכל יום (shutterstock)

זה יהיה קצת אנטי-בריאותי מצידי אבל הי, קיבלנו רישיון מדעי לקינוחים אז  זאת הזדמנות מצויינת להבהיר אחת ולתמיד: כשמישהו אומר "בא לי משהו מתוק", הוא בדרך כלל מתכוון לשוקולד. לא לפרי. לא לתחליף בדמות חרובים ולא למסטיק.

מכירים את זה שאין שוקולד בסביבה ואז מתחילים להציע לכם אלטרנטיבות מתוקות מבאסות עד כאב?  "אין שוקולד, יש תמר. קחי אגוז, תעשי סנדוויץ'! זה נפלא, את יודעת איזה בריא זה??" הציעו לכם כבר את הסנדוויץ' הזה?

אז עכשיו הגיע הזמן להשיב מלחמה – שוקולד זה בריא! תעשו סנדויץ' שוקולד.

על פי המחקר החדש הזה אכילת שוקולד מדי יום עשוייה לסייע במניעת סוכרת מסוג 2 ועמידות לאינסולין – המהווה גורם סיכון למחלות לב וכלי דם.

חוקרים אוסטרליים ניתחו נתונים בריאותיים של  1,153 אנשים בגילאי 18-69 – ועקבו אחר הסיכון שלהם ללקות במחלות לב ובהשמנה.

הם גילו שמי שאכל 100 גרם של שוקולד ביום צמצם את העמידות שלו לאינסולין ושיפר את תפקוד אנזימי הכבד שלו.

יחד עם זה, האנשים שטענו במחקר כי הם אוכלים שוקולד על בסיס יומיומי הם ברובם צעירים, פעילים יותר ומשכילים יותר מאשר אלה שטענו שהם נמנעים מאכילת שוקולד יומיומית.

פרופ סטרנג'ס סאווריו, מצוות החוקרים אמר לטלגרף הבריטי כי "בהתחשב בגוף הראיות ההולך ומצטבר, לרבות ממצאי המחקר הזה, נראה שמוצרים מבוססי קקאו יהיו בעתיד מומלצים מבחינה תזונתית לטובת שיפור בריאות הלב והמטבוליזם, עם זאת תוצאותיו של מחקר תצפיתי חייבות להיות מגובות בראיות חזקות מאוד כדי לגרום לשינוי בהמלצות לתזונה נבונה".

פרופ' סאווריו הוסיף כי "ניתן להשתמש בממצאי המחקר הזה כדי לאפשר למומחי בריאות ורופאים להמליץ ולעודד אנשים לצרוך מגוון רחב של מזונות עשירים בפיטוכימיקלים ובהם גם להכניס לתזונה היומיומית שלהם שוקולד מריר בכמויות מתונות".

עד כאן החלום. ועכשיו – שברו

לא כל שוקולד שבא לכם נחשב לכזה שמונע סוכרת או מחלות לב ובטח שלא מונע השמנה. לדברי פרופ' סאווריו "חשוב להבחין בין קקאו – המוצר הטבעי – ובין שוקולד – המוצר המעובד- המהווה מזון בעל אנרגיה צפופה. לכן, פעילות גופנית, תזונה וגורמים אחרים הקשורים לאורח חיים חייבים להיות מאוזנים בזהירות כדי למנוע עלייה מזיקה במשקל מזיקה לאורך זמן ".

קיראו עוד:

חולי סכרת? -הגיע הזמן לשינוי מחשבתי / ד"ר מיכאל ויינפאס

תנו לי להיכנס לכם לצלחת / ד"ר מיכאל ויינפאס

חולי קרוהן? פריצת דרך ישראלית: תזונה תרפא אתכם

החורף מדכא? תזונה יכולה לשנות את המצב

מחקר: דיאטת הפליאו "משמינה ולא בריאה"

 

 

 

Share This:

כתיבת תגובה

Top