מחקר: מיץ תפוזים משפר תפקוד המוח במבוגרים

עברתם את גיל 60 ואתם מנסים לצמצם בסוכר? אל תצמצמו בתפוזים. נכון, יש בהם סוכר, אבל שתייה קבועה של מיץ תפוזים תשאיר אתכם צלולים זמן רב יותר ותמנע בעיות זיכרון

תפוזים, המיץ ישאיר אתכם צלולים
תפוזים, המיץ ישאיר אתכם צלולים

שימו לב לממצאי המחקר הבא: שתיית מיץ תפוזים בכל יום יכולה לעזור לשפר את תפקוד המוח במבוגרים.  בנינו, אתם כבר לא ילדים, ברור שאתם מכירים את היתרונות של מיץ התפוזים, אבל בשנים האחרונות אומרים לכם לצמצם את צריכת הסוכר ובין היתר, לוותר על מיצי פירות.

אז כן, סוכר זה לא טוב, במיוחד ככל שמתבגרים, אבל למיץ התפוזים יש יתרונות שיגרמו לכם לשקול מחדש את הוויתור הזה.
מחקר שבדק מבוגרים בני  67 בממוצע השוואה בין קבוצה של אנשים שצרכו כ- 500 מ"ל מיץ תפוזים באופן יום יומי, במשך שמונה שבועות עם אנשים שצרכו משקה אחר לצורך ההשוואה מצא שבקבוצה של המתנדבים ששתו מיץ תפוזים חל  שיפור כללי בתפקוד הקוגניטיבי בשיעור של 8% בהשוואה לקבוצה השנייה.
החוקרים בדקו את הזיכרון של המתנדבים, את זמן התגובה שלהם ואת שטף הדיבור שלהם בתחילת הניסוי ובסופו, לאחר 8 שבועות,  באמצעות שמונה מבחנים.
אחד ממבחני הזיכרון המילולי דרשו מהנבדקים ללמוד רשימה של מילים ולהיזכר בהן פעם אחת באופן מיידי, ופעם נוספת  30 דקות לאחר מכן.

לדברי החוקרים, שיפור של 8% הוא שווה ערך לזכירת מילה אחת יותר מרשימת קניות בת 15 פריטים ושיפורים קטנים כמו אלה שנצפו במשך שמונה שבועות יכולים להיות מתורגמים לשיפורים משמעותיים לאורך החיים.

האוכלוסייה מזדקנת, שיפור הקוגניציה של מבוגרים – הכרחי

אף על פי שהרופאים לא ממליצים לשתות  500 מ"ל מיץ תפוזים כל יום בגלל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם, ממצאי המחקר מראים כי המרכיבים של מיץ תפוזים יכולים לשחק תפקיד חשוב במתן חומרים מזינים לחיזוק המוח כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה.
אחד ממחברי המחקר, ד"ר דניאל למפורט, אמר לעיתון הטלגרף הבריטי כי  מיץ התפוזים הוא מקור טבעי עיקרי של קבוצת פיטוכימיקלים  המכונה פלבנואידים.
מחקרים שנעשה לאחרונה הראו כי הפלבנואידים עשויים לשפר את הזיכרון באמצעות הפעלה של מסלולי איתות בהיפוקמפוס, אותו חלק במוח הקשור ללמידה וזיכרון.
לדברי ד"ר למפורט, עם המהירות שבה אוכלוסיית העולם מזדקנת, ההערכות  מדברות על כך שמספר בני 60 ומעלה ישלש עצמו עד שנת 2100 ולכן דרכים פשוטות, יעילות וחסכוניות לשיפור התפקוד הקוגניטיבי בגיל המבוגר יהפכו יותר ויותר הכרחיות לבני אדם, זאת הסיבה שחוקרים את הנושא כעת.
"אם אנשים יכניסו שינויים קטנים בתזונה היומית שלהם, כגון אכילת פירות וירקות, הפוטנציאל להועיל לבריאות המוח יגדל אצלם באופן משמעותי", הוא אמר.  "אנחנו יודעים שאנשים מתקשים לעשות שינויים גדולים בהרגלי האכילה שלהם, אבל שינויים פשוטים הרבה יותר קל לבצע ולהקפיד עליהם לאורך זמן.
יש צורך במחקר נוסף על ההשפעות החיוביות של הפלבנואידים על ההכרה אבל יחד עם זאת, זה גילוי חשוב שמחזק גוף הולך וגדל של ראיות שמזון עשיר במרכיב הזה יכול לשחק תפקיד גדול בהתמודדות עם ירידת ההכרה בזקנה".

Share This:

כתיבת תגובה

Top