מה 2 דק' של ספורט בשבוע יכולות לעשות

תשאלו כל רופא, מה הבעיה העיקרית שלנו? "אורח חיים יושבני" – פעילות גופנית כל יום? חצי שעה? שעתיים? אכן מלחיץ. מי יכול להתחייב לזמנים כאלה? מרוב לחץ, היום אפילו לארוחת צהריים אי אפשר להתחייב. מצד שני, מה עם הבריאות? ענת טימין, דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת, מגלה איך אפשר לשפר את הבריאות בשתי דקות של ספורט בשבוע

פעילות גופנית, שתי דקות בשבוע אין לכם? (אילוסטרציה)
פעילות גופנית, שתי דקות בשבוע אין לכם? (אילוסטרציה)

שימו לב מה המדע מגלה לנו: חוקרים מאוניברסיטת אברטאי מדווחים כי פעילות גופנית

בעצימות גבוהה (HIT), לא רק מפחיתה  את הסיכון למחלות, אלא גם יעילה באותה מידה בדומה להנחיות הפעילות הגופנית המומלצות כיום.

כיום ההנחיות ממליצות על חמישה אימונים בני 30 דקות של פעילות גופנית בשבוע, יעד שמעטים מצליחים להגיע אליו. הסיבה הנפוצה ביותר לכך הינה חוסר בזמן, לכן החוקרים מאמינים כי אימון בעצימות גבוהה (HIT)  מהווה דרך מושלמת לשיפור בריאותם של אנשים עסוקים.

במחקר השתתפו מבוגרים הסובלים מעודף משקל, בגיל העמידה, אשר לקחו חלק במשטר אימונים בעצימות גבוהה (HIT) ולתקופה של שמונה שבועות. במסגרת משטר זה השלימו סדרת ספרינטים פעמים בשבוע על גבי אופני כושר, כאשר כל ספרינט נמשך שש שניות בלבד ובכל אימון הושלמו עשרה ספרינטים. סך של שתי דקות של פעילות גופנית בשבוע.

ענת טימין, דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת במרכז  DMC לטיפול בסוכרת (יח"צ)
ענת טימין, דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת (יח"צ)

משטר זה הוכח כמספיק בכדי לשפר באופן משמעותי את בריאות הלב וכלי הדם כמו גם את הרגישות לאינסולין. למעשה, זו הפעם הראשונה בה הוכח שלתרגיל כל כך קצר יש יתרונות בריאותיים משמעותיים כל כך.

במחקר נמצא כי לא רק שאימון בעצימות גבוהה (HIT) מפחית את הסיכון לפתח את המחלה, אלא גם שהאימון צריך להתבצע פעמיים בשבוע בלבד על מנת שהמשתתפים יוכלו ליהנות מיתרונותיו. עוד עולה מהמחקר שלא צריך ללכת במהירות גבוהה מהרגיל, כל עוד משתמשים במאמץ מקסימאלי בזמן הספרינטים, זה ישפר את בריאותכם.

ידוע היטב כי פעילות גופנית הינה טיפול חשוב והכרחי לטיפול ומניעה של סוכרת מהסוג 2. אך, רק 40% מהגברים ו- 28% מהנשים מצליחים להגיע לביצוע של 30 הדקות המומלצות של פעילות גופנית בעצימות מתונה ולאורך חמישה ימים בשבוע.

כאשר חוסר בזמן לביצוע פעילות גופנית, בשל עבודה או התחייבויות משפחתיות, נחשב כמכשול הנפוץ ביותר להשתתפות בפעילות גופנית.

לפי מחקר זה אימון בעצימות גבוהה מציע פתרון יעיל לבעיה זו ובעל יתרון נוסף של הפחתת הסיכון למחלות שפעילויות גופניות אחרות כגון הליכה, גם אם יעשו בהתמדה חמישה ימים בשבוע במשך 30 דקות – לא יוכלו להציע.

אז, שתי דקות והיינו פה ?

Share This:

כתיבת תגובה

Top