לחצן מצוקה: "איך אפשר להתעלם מבכי של תינוקת?"

קארין גורני לא האמינה שזה קורה לה. איך רופאה אחת הצליחה למחוק לה את החיוך מהפנים ולהחליף אותו בבכי. בשיחה עם 'סמאללה' היא אומרת "לא עניין אותה שהתינוקת שלי צורחת וסובלת מחום גבוה, אמרה לי שנמאס לה לקבל אנשים בלי תור והזמינה לי אבטחה, הפקידה ריחמה עלי וביקשה מהרופאה לקבל אותי, אנשים הציעו לתרום את התור שלהם, אבל כלום לא עזר. בתי קיבלה טיפול רק כעבור כמה שעות של סבל"

קארין ומאיה גורני ביום הולדתה של מאיה "איך אפשר להתעלם מבכי של תינוקת?" (צילום: באדיבות המשפחה)
קארין ומאיה גורני ביום הולדתה של מאיה "איך אפשר להתעלם מבכי של תינוקת?" (צילום: באדיבות המשפחה)

לא אחת אנחנו שומעים על מקרים של אלימות כנגד רופאים ומזדעזעים. הזעזוע שלנו מוצדק מאוד וראוי בהחלט, אבל הרקע לאותה אוירה אלימה נשאר מעומעם. אנחנו לא מצליחים לדמיין מה יכול להוציא אדם מדעתו עד כדי כך שהוא מתנהג בצורה לא ראויה כלפי איש צוות רפואי, הרי הרופאים שם רק כדי לעזור לנו, לא?

הסיבה לכך שזה לא ברור לנו היא פשוטה – לחולים אין לובי, אין להם דוברות וסוללה של עורכי דין, הם לא יכולים להגיב כשמתפרסמת ידיעה על כך שהורחקו מבית החולים עקב התפרצות זעם.

גם קארין גורני לא מבינה איך אפשר להתפרץ כך על רופאים, גם היא נגד אלימות, אבל כשרופאת הילדים עמדה מולה, אדישה לבכי של ביתה מאיה, בת הארבעה חודשים ואמרה לה שהיא לא מוכנה לטפל בה בלי תור, היא כמעט יצאה מדעתה. היא שיתפה את הסיפור בפייסבוק, שם הפנו אותה החברים ל'ללחצן המצוקה' של סמאללה.

"זה התחיל בזה שהבת שלי הרגישה לא טוב", מספרת גורני ל'סמאללה', "בכי כל הלילה, היה לי ברור שמשהו לא בסדר איתה. אנחנו גרים במושב ליד חדרה ואנחנו שייכים למרפאה של הכללית  בכפר ויתקין, כל הבוקר ניסיתי לקבוע תור לרופא שיראה אותה, אף אחד לא ענה, השארתי הודעה, אף אחד לא חוזר, בסופו של דבר אמרתי אני אסע לשם".

"נסעתי לשם, חיכיתי איזה חצי שעה ואז התקשרתי למוקד של הכללית *2700, שם אמרה לי המוקדנית 'תקשיבי, אני לא יודעת למה הם סגורים, זה חמור מאוד..' ובינתיים הילדה צורחת לי בידיים ואני לא מצליחה להניק אותה. אמרתי לה 'תקשיבי זה לא מעניין אותי למה כרגע המרפאה סגורה, פשוט תשלחי אותי לרופא ילדים אחר, אני לא רוצה בעיות, סגור סגור אין בעיה".

המוקדנית הפנתה את קארין למרפאה של הכללית בחדרה, אבל הבהירה לה שהיא לא יכולה לקבוע לה תור  "אני לא מבוטחת של הכללית, בעלי מבוטח שלהם, אני מבוטחת במקום אחר כך שאני לא יודעת איך זה עובד שם, אבל נראה לי הזוי שאני מדברת עם  המוקד שלהם ואי אפשר לתאם לי תור. היא נתנה לי מספר טלפון של המרפאה, לא היה מענה אנושי, אתה מקליד את מספר תעודת הזהות של הילדה ומנתק. בסדר. הגעתי לשם עם הילדה, ראו אותי באמת במצב הזה עם הילדה, היו נחמדים ונתנו לי להיכנס. אני נכנסת לרופאה שם, היא מעיפה מבט בתינוקת הבוכה שלי ואומרת לי 'לא, אין לך תור, אני לא יכולה לקבל אותך'"

"בכיתי והתחננתי והיא עדיין לא הסכימה לטפל בילדה"

קארין ומאיה גורני (צילום: באדיבות המשפחה)
קארין ומאיה גורני (צילום: באדיבות המשפחה)

קארין ממשיכה לתאר את שאירע "אמרתי לה תביני אותי, אני מטורטרת איתה ממרפאה למרפאה, אני יודעת שמשהו לא בסדר איתה, אני בעצמי חולה, אני בסך הכל מבקשת שתבדקי אותה, שתראי מה לא בסדר? זאת לא אשמתי שהמרפאה שלי סגורה באמצע היום, לא היתה לי דרך להגיע בצורה מסודרת, אם היתה לי דרך להגיע בצורה מסודרת לא הייתי עוברת את כל הסיוט הזה, הייתי קובעת תור כמו בן אדם רגיל".

ומה היא ענתה?

"היא חשבה על זה שניה ואז המשיכה להתעקש ואמרה 'לא! כל הזמן באים לי לפה בלי תורים ואני לא מוכנה', כאילו דרך הבת שלי היא תחנך את כל העולם. אמרתי לה תקשיבי, אני לא מוכנה לצאת מפה, אין דבר כזה, הילדה שלי לא מרגישה טוב, יש לה חום גבוה, היא צורחת לי פה בידיים תבדקי אותה בבקשה. התחלתי להתחנן ממש, אמרתי לה – אני מתחננת בפנייך שתבדקי אותה, אני במצוקה, תעזרי לי אני לא יודעת איך לעזור לילדה שלי, אבל היא ענתה 'לא. צאי החוצה, אם את לא יוצאת החוצה אני קוראת לאבטחה' תוך שניה היה מאבטח בחדר, הרופאה נעלמה בחדר שלה".

ומה קרה אז?

"המאבטח הגיע, ראה אותי בוכה בטירוף כבר עם הילדה בידיים, היא בוכה ואני בוכה וזה לא משנה לאף אחד, לא האמנתי שדבר כזה קורה לי. המאבטח היה אדיש לבכי הזה, ואמר לי "את מפריעה לסדר הציבורי, אם את לא יוצאת אני מזמין לך משטרה, הייתי המומה." "במצבים כאלה בן אדם מצפה שיעזרו לו, לא שיעבירו אותו מסכת ייסורים כזאת. כל ההתנהלות הזאת סתם גזלה זמן של כל מי שהיה שם במרפאה במקום לבדוק אותה 5 דקות, אבל היא התעקשה, לא הסכימה לקבל אותה. ואני חושבת -כבר הגעתי אלייך, הילדה לא מרגישה טוב, אין לי תור ונכון זה לא בסדר וזה לא כמו שצריך להיות אבל החיים לא מתנהלים לפי הספר, בטח לא עם ילדים קטנים, אז תהיי בן אדם ותטפלי בנו". עם המאבטח קארין כבר לא התווכחה "הלכתי לפקידות בקבלה, אחת הפקידות ממש ריחמה עלי ובאה איתי לרופאה וביקשה ממנה לקבל אותי עכשיו והרופאה הפכה את זה למלחמה עקרונית, היא המשיכה להגיד את אותו משפט שרירותי כל הזמן 'לא. אני לא מוכנה'. בסוף קבעו לי תור לאחר הצהריים, הילדה סבלה, פשוט סבלה עוד 4 שעות עד שהגעתי איתה לרופאה אחרת. זאת פשוט אכזריות לשמה, איך אפשר לראות תינוקת בוכה ולא לקבל אותה? אני אמא לילד נוסף בן 3 ובחיים שלי לא נתקלתי ביחס כזה".

מקופת החולים כללית נמסר בתגובה:

ב'כללית' קיים הליך מסודר למתן שירות ללקוח אשר מגיע למרפאה בשל מקרה דחוף וללא קביעת תור. במצבים אלה הלקוח מתבקש לפנות למזכירות בכדי שנציגי השירות ישבצו אותו בין התורים שנקבעו מראש ולנתב לבדיקת רופא או האחות בהתאם לדחיפות. מבדיקה האירוע עולה כי הלקוחה ביקרה אצל רופא הילדים הקבוע של הפעוטה בשעות הבוקר וכעבור כשעתיים הגיעה למרפאה בחדרה ופנתה ישירות לחדרה של הרופאה שהייתה עסוקה בבדיקת מטופלים אחרים וביקשה שהרופאה תבדוק הילדה בשעה שבחוץ המתינו לקוחות לתורם. הרופאה ביקשה ממנה שתיגש למשרד להסדיר את קבלתה, אך זו הרימה קולה ונקטה בשפה בלתי הולמת עד שהרופאה נאלצה להזמין מאבטח. נציין, מדובר ברופאה מסורה וותיקה המעניקה שירות רפואי למאות לקוחות, ובשגרה מקבלת לקוחות המגיעים בשל מקרים דחופים. מצער שהדברים הגיעו למצב המתואר של חוסר הבנה בין הלקוחה לרופאה. אנו מאחלים בריאות לפעוטה ונשמח להמשיך ולהעניק שירות רפואי.

עוד סיפורים מלחצן המצוקה של 'סמאללה':

האחות קראה לי "מפגר" – סיר החלץ בחדר המיון

ניצול שואה מתפתל מכאבים – התור רק לעוד חודשיים

משרד הבריאות לחולי אפילפסיה: התרחקו מטאבלטים

 

 

Share This:

כתיבת תגובה

Top